Monday, December 6, 2010

Salam Maal Hijrah


Ma'al Hijrah menyingkap sejarah
Kisah perpindahan Nabi Muhammad
Dari Kota Mekah menuju ke Kota Madinah
Untuk menyelamatkan Islam dari ditindas

Ditengah malam Rasul berjalan
Bersama Abu Bakar menjadi teman
Di dalam Gua Tsur mereka bersembunyi
Musuh mencarinya tiada berjumpa

Tiba di Madinah disambut dengan meriah
Seluruh mukmin bersyukur dan gembira
Selamatlah Islam dari kekejaman
Terus berkembang membina sebuah empayar

Hijrah Rasul suatu hikmah
Dunia yang kelam bertukar cerah
Segala kekejaman kini lenyaplah sudah
Tanda agama Islam beroleh kemenangan

Hijrah Rasul mari renungkan
Ambillah ia menjadi panduan
Agar hidup kita tidak dalam kesesatan
Dalam kita menempuh ranjau kehidupan

Agar hidup kita tidak dalam kesesatan
Dalam kita menempuh ranjau kehidupan


tekan sini

5 17 ulasan:

Isyraf Imrani said...

salam, wah sejibik cm post ana

Anonymous said...

ana copy dari lirik nasyid. maknanya kita sefikrah lah, hehe

Muslimah Optimis said...

salam maal hijrah..

boleh tak nak tanya macam mana nak buat pages macam khalifah1412h ye.. Yang banyak-banyak entry kat home tu??? harap boleh bagi tunjuk ajar sebab tengok .blogspot..

syukran jazilan

Fuziani JSR said...

Salam Maal Hijrah kepada tuan blog.... semoga kita diberikan hidyah untuk berhijrah kepada hidup yang lebih sempurna...
Follower yang ke-91

khaliFah_maahad said...

Hijrah bermula daripada niat yg suci kerana Allah, disusuli denagn usaha sepenuh kudrat.Bersama-samalah kita menuju penghijrahan yg lebih baik.
Semoga Allah redha : )

 
khaliFah1412h. Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.